„AL-ki” jadą na P4

Naprawa okresowa (in. naprawa rewizyjna) to wykonanie prac obejmujących przegląd podzespołów i zespołów połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych. Dla Kolei Mazowieckich wykona je ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.

Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się po przebyciu przez pojazd 500 tys. km lub co 5 lat. W przypadku ezt EN57 AL Kolei Mazowieckich jest to pierwsza tego typu naprawa po naprawie P5. W sumie na naprawy w poziomie utrzymania P4 pojedzie 39 ezt EN57 AL. Umowa z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. opiewa na kwotę ponad 62 mln zł netto. Zgodnie z jej zapisami wykonawca zrealizuje naprawy do końca 2021 r.

– W ostatnim czasie o parku taborowym Kolei Mazowieckich mówi się przede wszystkim w kontekście nowych pojazdów FLIRT. Jednak nasza troska o flotę dotyczy także właściwego utrzymania starszych pojazdów, w tym m.in. ezt EN57 AL. Naprawy w poziomie utrzymania P4 dotyczą przede wszystkim wymiany wszystkich tych elementów, które w wyniku eksploatacji uległy zniszczeniu oraz zużyciu. Służą więc przede wszystkim zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy – tłumaczy prezes Czesław Sulima.

Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny, ze strony wykonawcy: Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny, oraz Jacek Bilski, członek zarządu, dyrektor produkcji.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.