Pilne
  • Wybory wygrane w I turze: Warszawa - Rafał Trzaskowski *** Płock - Andrzej Nowakowski *** Grodzisk Mazowiecki - Tomasz Krupski *** Ciechanów - Krzysztof Kosiński *** Płońsk - Andrzej Pietrasik *** Mińsk Mazowiecki - Marcin Jakubowski *** Piaseczno - Daniel Putkiewicz *** Otwock - Jarosław Margielski *** Pruszków - Piotr Bąk *** Przasnysz - Łukasz Chrostowski *** Sierpc - Jarosław Perzyński *** Żyrardów - Lucjan Chrzanowski                Wybory wygrane w I turze: Warszawa - Rafał Trzaskowski *** Płock - Andrzej Nowakowski *** Grodzisk Mazowiecki - Tomasz Krupski *** Ciechanów - Krzysztof Kosiński *** Płońsk - Andrzej Pietrasik *** Mińsk Mazowiecki - Marcin Jakubowski *** Piaseczno - Daniel Putkiewicz *** Otwock - Jarosław Margielski *** Pruszków - Piotr Bąk *** Przasnysz - Łukasz Chrostowski *** Sierpc - Jarosław Perzyński *** Żyrardów - Lucjan Chrzanowski

Aby na drogach było bezpieczniej

Policjanci mazowieckiej drogówki koncentrowali swoją uwagę na egzekwowaniu od kierujących pojazdami prawidłowego zachowania się w rejonach przejść dla pieszych. Nad radomskimi ulicami pojawił się BSPP (Bezzałogowy Statek Powietrzny Policji) – mówiąc potocznie “dron”. Parametry techniczne jego kamery (30 krotny zoom optyczny i 180 krotny zoom cyfrowy) pozwoliły na zarejestrowanie zachowań uczestników ruchu drogowego z dużej odległości i z bardzo dobrą jakością. Policjanci interweniowali 192 raz w stosunku do kierujących którzy popełnili wykroczenia godzące w bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Przejścia dla pieszych, zostały stworzone z myślą o bezpiecznym przechodzeniu pieszych przez jezdnię. Jednak, jak pokazują statystyki, rzeczywistość okazuje się być zupełnie inna. Przejścia dla pieszych bywają „śmiertelną pułapką” dla osób z nich korzystających.

Analizując zdarzenia drogowe z udziałem zauważamy, że w większości wypadków sprawcami są kierujący pojazdami, którzy zapominają bądź nie respektują obowiązków jakie na nich spoczywają podczas zbliżania się do przejścia. Kierujący powinien przede wszystkim: ZMNIEJSZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ oraz USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA OSOBOM ZNAJDUJĄCYM SIĘ NA „PASACH”. W zderzeniu z pojazdem poruszającym się z prędkością 50 km/h pieszy ma tylko około 50% szans na przeżycie, a przy prędkości około 80 km/h prawdopodobieństwo przeżycia pieszego spadają praktycznie do zera.

Śmiertelność w wypadkach drogowych w Polsce na tle innych państw europejskich jest wyjątkowo wysoka. Na każde 100 wypadków w naszym kraju ginie 12 osób, podczas gdy średnio w krajach UE zaledwie 3 osoby. Towarzyszy temu wysoki odsetek urazów powypadkowych prowadzących do trwałego inwalidztwa.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.