Bezpieczna przeprawa nad torami w Łochowie

Mieszkańcy gminy Łochów wygodnie przejeżdżają już nad linią kolejową Warszawa – Białystok. Nowy wiadukt pomiędzy Łochowem i wsią Jasiorówka zwiększył poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja za 10,3 mln zł jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Kierowcy i piesi korzystają już z nowego wiaduktu drogowego między Łochowem i Jasiorówką. Obiekt został wybudowany w ciągu ul. Przemysłowej, która została poprowadzona nad drogą krajową nr 50 (Al. Łochowska) oraz linią kolejową Warszawa – Białystok. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie usprawnia komunikację – kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami. Nowy wiadukt wraz z drogami dojazdowymi ma 490 m długości. Jest na nim jezdnia – po jednym pasie w każdą stronę oraz chodnik dla pieszych. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania wybudowano pochylnie.

Bezpieczniej w Łochowie
Dzięki inwestycjom PLK od jesieni 2019 r. mieszkańcy Łochowa korzystają z przejścia pieszo-rowerowego pod torami miedzy ul. Dolną i Al. Łochowską, które zapewnia między innymi bezpieczne dojście do pobliskiej szkoły. Efektem modernizacji trasy Rail Baltica jest dostępniejsza stacja kolejowa: wyższe perony, windy, przejście podziemne do pociągów i na drugą stronę miasta. Drugi wiadukt nad linią Rail Baltica jest budowany w centrum Łochowa.

Wiadukt pomiędzy Łochowem i Jasiorówką zbudowany został za 10,3 mln zł netto, z dofinansowaniem ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.

Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały łącznie budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Poza inwestycjami w Łochowie, wybudowano już przejście podziemne w Jasienicy Mazowieckiej oraz wiadukty nad torami w Toporze i Małkini. Prace będą jeszcze prowadzone w: Kobyłce – wiadukt i tunel drogowy, Zielonce – tunel drogowy, Tłuszczu – wiadukt drogowy, Mokrej Wsi – wiadukt drogowy, Toporze – przejście pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 248 mln zł netto.

12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii ważnej dla europejskiej i krajowej sieci kolejowej. Korzystamy już z efektów prac na trasie Warszawa – Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku rozpoczęła się modernizacja stacji Ełk. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.