Kolejne zakupy w Meditransie

Na ulice stolicy wyjedzie 6 super nowoczesnych ambulansów, które zostały wyposażone w najnowszej generacji sprzęt medyczny w tym w defibrylator transportowy z możliwością teletransmisji danych medycznych. W trakcie przewożenia pacjenta do szpitala możliwe będzie prowadzenie konsultacji kardiologicznych w czasie rzeczywistym. To tymczasowe, super nowoczesne, tymczasowe szpitale na kółkach. Inwestycja pochłonęła blisko 4 miliony złotych.

W walce z COVID-19 kluczowym elementem okazał się sprawny system Państwowego Ratownictwa Medycznego. Szybki i sprawny transport chorych do szpitali pomagał i nadal pomaga ograniczać zagrożenie, bo wirus działa jak bomba biologiczna. W tym procesie Pogotowie Ratunkowe jest bezcenne. Niekończące się transporty chorych do szpitali wymagają jednak dużej ilości ambulansów, bo interwencji jest znacznie więcej, niż przed wybuchem pandemii – mówi Piotr Owczarski, główny specjalista ds. promocji, marketingu i środków zewnętrznych WSPRiTS „Meditrans” SPZOZ w Warszawie. – COVID-19 przypomniał wszystkim, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa pogotowie ratunkowe. Ludzie na nowo nauczyli się, jak zachowywać się na drogach, gdy przez miasto przejeżdża na sygnałach dźwiękowych i świetlnych ambulans. Władze miast uczą się jak przebudowywać drogi, by usprawniać przejazd służb, w tym pogotowia ratunkowego, gdy w godzinach szczytu miasta toną w korkach. Nowe karetki to prezent nie tylko dla warszawiaków, ale i dla członków zespołów ratownictwa medycznego, które będą w nich pracować. Jakość naszej pracy potwierdzają nie tylko certyfikaty ISO, ale i nowoczesny sprzęt. Komfort i bezpieczeństwo pacjentów i zespołów ratownictwa medycznego są bezcenne. Nie można na tym oszczędzać, a nowy sprzęt zapewnia jego i drugie.

Ambulanse wyprodukowane dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie to pojazdy typu „C” zostały zbudowane na bazie Fiata Ducato. Karetki mają systemy ABS, który zapobiega zablokowaniu kół w takcie awaryjnego hamowania, ASR,

który zapobiega poślizgowi kół napędzanych poprzez zmniejszenie przekazywanego w czasie jazdy przez silnik zbyt dużego momentu obrotowego, EBD, czyli w elektroniczny rozdział siły hamowania, ESP – system stabilizacji toru jazdy, hamulce tarczowe przednie i tylne – wentylowane czy w kurtyny powietrzne w kabinie kierowcy.

Każdy pojazd wyposażony jest w najnowszej generacji sprzęt medyczny: defibrylator transportowy z możliwością teletransmisji danych medycznych do centrum teletransmisji WSPRiTS „Meditrans” SPZOZ w Warszawie.

Oznacza to, że w trakcie przewożenia pacjenta do szpitala możliwe będzie prowadzenie konsultacji kardiologicznych w czasie rzeczywistym (telemedycyna). W karetkach znalazły się także: transporter i nosze transportowe, a także profesjonalne urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej.

Ambulanse w przedziale medycznym wyposażone są także w dwa miejsca siedzące dla zespołu ratunkowego, instalację tlenową z punktami poboru tlenu typu AGA. W autach zamontowane są trzy niezależne instalacje elektryczne w tym dwie na 230V i jedną na 12V z odpowiednią ilością gniazd pozwalających na zasilanie różnego rodzaju sprzętu do monitorowania i ratowania życia pacjenta. Oświetlenie przedziału medycznego wykonano w bardzo oszczędnej energetycznie technologii LED. Przedział medyczny jest wyposażony niezależne ogrzewanie, klimatyzacje i system wentylacji.

Ambulanse będą wykorzystywane jako jednostki intensywnej opieki, zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów, a więc do ratowania życia w najcięższych przypadkach zagrożenia życia.

Inwestycja pochłonęła blisko cztery miliony złotych.

W rejonie obsługiwanym przez WSPRiTS „Meditrans” SPZOZ w Warszawie pracują teraz 84 zespoły ratownictwa medycznego: w tym m.in. 12 specjalistycznych ZRM i 62 zespoły podstawowe oraz 4 ambulanse tzw. ambulanse covidowe, które zostały skierowane wyłącznie do obsługi transportów pacjentów realizowanych na zlecenie lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej tzw. POZ. Tzw. karetki covidowe są odpowiedzialne za odbiór pacjenta z podejrzeniem zakażenia lub ze stwierdzonym zakażeniem koronawirusem COVID-19 ze szpitala lub z domu pacjenta i przewiezienie go do lecznicy specjalistycznej, która zajmie się jego leczeniem. Aby zminimalizować zagrożenie tzw. karetkę covidową obsługuje jedna osoba: kierowca – ratownik.

Zakup nowoczesnych karetek szczególnie teraz, gdy na świecie zapotrzebowanie na sprzęt medyczny i środki ochrony osobistej wzrósł do poziomu niespotykanego nigdy wcześniej, a większość krajów kupuje dosłownie wszystko, jest bardzo trudny. Ambulanse kupowane są głównie w postępowaniach przetargowych przez jednostki budżetowe, a za ich produkcję odpowiadają specjalistyczne firmy, które można policzyć na palcach jednej ręki. Polskie firmy specjalizują się w takich produkcjach, dlatego ambulanse, wozy strażackie i radiowozy policyjne zamawia u nich cały świat. A to może rodzić problemy, bo możliwości produkcyjne takich firm są ograniczone.

Karetki powstają na bazie cywilnych pojazdów dostawczych. Muszą być niezawodne, ponieważ m.in. od jakości ich wykonania często zależy czy służby medyczne dotrą na miejsce na czas, by ratować ludzkie życie. Wymagania pojazdów z przeznaczeniem do transportu medycznego są zdefiniowane przez normę PN-EN 1789:2008 „Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie – ambulanse drogowe”. Specyfikacja określa wymagania dotyczące konstrukcji (np. wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, minimalny kąt otwarcia drzwi, ich liczba oraz sposób otwarcia), jednostek napędowych (np. wzmocniony alternator, moc), a także listę wyposażenia medycznego ambulansów.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.