piątek, 09 grudnia 2022

Milion promocyjnych biletów od PKP Intercity

Po rekordowym sezonie wakacyjnym PKP Intercity nie zwalnia tempa – jesień to czas ogromnej promocji, zachęcającej do podróży koleją po Polsce. Do sprzedaży trafia milion biletów w promocyjnych cenach.

Milion promocyjnych biletów – milion powodów do podróży
Nieco ponad miesiąc temu zakończyły się wakacje, a w raz z nimi zawitała jesienna aura – nie oznacza to jednak, iż należy rezygnować z podróży. Szczególnie teraz warto planować krótsze lub dłuższe wypady, PKP Intercity bowiem wprowadziło pulę miliona biletów w ramach oferty Promo.

Ceny podróży na popularnych trasach, np. pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem, Katowicami i Poznaniem zaczynają się już od 19 zł. Także bilety kupione w ramach progu Promo Plus zapewniają dużo tańsze przejazdy – w tym przypadku za 28 zł. Z kolei podróże ze stolicy do Łodzi, Lublina czy Białegostoku są możliwe już za 14 zł.

Sprzedaż miliona promocyjnych biletów w ramach Super Promo i Promo Plus jest ograniczona czasowo i potrwa do końca listopada. Aby ułatwić wyszukiwanie najtańszych biletów PKP Intercity udostępnia na swojej stronie internetowej zakładkę „Łowcy Promo” – tutaj można znaleźć najlepsze oferty, które pozwolą np. na szybki i ekonomiczny wypad do innego miasta.

Wprowadzenie dynamicznego systemu sprzedaży i oferty Promo do kategorii IC oraz TLK przebiegło sprawnie i zakończyło się sukcesem. Spotkało się także z dużym zainteresowaniem i pozytywnym przyjęciem przez podróżnych. Aby zachęcić do jesiennych podróży po Polsce, wprowadzamy do sprzedaży milion promocyjnych biletów, które zapewnią naszym pasażerom możliwość jeszcze tańszych przejazdów. Co istotne, tańsze bilety będzie można zakupić na przejazdy wszystkimi kategoriami pociągów – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Dynamiczny system zarządzania cenami i oferta Promo

Dynamiczny system zarządzania cenami i oferta Promo obowiązują już we wszystkich kategoriach pociągów przewoźnika. Jako pierwsze, w lipcu 2021 roku, zostały nimi objęte pociągi ekspresowe, czyli przejazdy pociągami kategorii EIP oraz EIC. Z początkiem maja bieżącego roku dynamiczny system sprzedaży i oferta Promo zostały wprowadzone w kategoriach pociągów IC oraz TLK. Już pierwsze tygodnie funkcjonowania nowej oferty przyniosły pozytywne efekty. W maju pociągami przewoźnika podróżowało 5,26 mln osób – to blisko 30% więcej niż w maju 2019 roku, który do tej pory pozostaje rekordowym rokiem pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Po 5 maja spółka zanotowała także wzrost w średnim zapełnieniu wagonów na wielu relacjach.

Oferta biletowa PKP Intercity została ujednolicona, a przewoźnik operuje spójnym systemem promocyjnym, w którym bilety zostały podzielone według pięciu progów promocyjnych: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45% od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30%) i Promo 15 (tańsze o 15%). Co istotne, oferta obejmuje przejazdy w pierwszej klasie – dzięki temu podróże w wyższym standardzie stały się bardziej przystępne.

Wprowadzenie oferty Promo we wszystkich kategoriach pozwoliło na stworzenie puli ogólnodostępnych, atrakcyjnych cenowo biletów. Dynamiczny system zarządzania cenami to z kolei nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby społeczeństwa – żyjemy coraz szybciej, elastycznie zmieniamy plany i decyzje. To również krok w realizacji strategii rozwoju spółki, który jeszcze bardziej przybliży PKP Intercity do spełniania nowoczesnych i najwyższych standardów – wyjaśnia Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych jest zależna od popularności danego pociągu. PKP Intercity zarządza liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od m.in. prognozowanej frekwencji, aktualnego stanu sprzedaży, tras przejazdu czy godzin odjazdu.

Pule biletów w poszczególnych poziomach cenowych są limitowane, więc planując przejazd pociągiem cieszącym się bardzo dużą popularnością, warto zaplanować podróż z wyprzedzeniem i kupić bilety możliwie jak najwcześniej. Czasami wystarczy jednak wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.

Dzięki ofercie Promo bilety w promocyjnych cenach na wszystkie pociągi PKP Intercity są dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście dni przed podróżą, jak i na kilka dni przed odjazdem pociągu. Promocyjne bilety można kupić nawet w dniu podróży.

Podsumowanie pierwszych trzech kwartałów 2022 roku
Pierwsze trzy kwartały bieżącego roku były dla PKP Intercity niezwykle intensywnym okresem, pod wieloma względami. Spółka zaangażowała się w pomoc uchodźcom z Ukrainy, a zaraz po tym okresie nadeszły wakacje, które przyniosły ze sobą najwyższe w historii zainteresowanie usługami przewoźnika. Pierwsze dane pokazują, że przez pierwsze trzy kwartały br. pociągami PKP Intercity podróżowało 43,5 mln pasażerów. To ponad 18 mln osób więcej niż po trzech kwartałach 2021 roku (wzrost o 72%), a także ponad 6,7 mln więcej (wzrost o 18%) niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 r. Tylko we wrześniu PKP Intercity przewiozło ponad 4,8 mln pasażerów, co stanowi zauważalny wzrost w porównaniu do września zeszłego roku (3,5 mln) oraz września 2019 (blisko 4,05 mln), który dotychczas był najlepszych dziewiątym miesiącem roku ze wszystkich w historii.

Rozwój dynamicznego systemu sprzedaży, wprowadzanie nowych ofert, wpisujących się w rządowe programy przeciwdziałania inflacji, oraz dostosowywanie warunków dotychczas obowiązujących taryf połączone z konsekwentnie realizowaną strategią rozwojową PKP Intercity przyczyniają się do coraz większej liczby pasażerów. Obserwujemy duże zainteresowanie przejazdami naszymi pociągami, czego dowodem są m.in. liczby przewiezionych pasażerów – dodaje Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Ogólnopolska kampania reklamowa
Zwiększonej puli biletów w niższych cenach towarzyszy wielokanałowa kampania reklamowa. Od 7 października br. w telewizji emitowany będzie 30-sekundowy spot z krótką, humorystyczną historią nawiązującą do postaci Romea i Julii. Promocyjne spoty z bohaterami Romanem i Julią będzie można obejrzeć również w największych serwisach vod i w social mediach. Przekaz o milionie biletów w supercenach wzmacniany jest reklamą w radiu i na billboardach. Reklama online prowadzi do wyszukiwarki Łowcy Promo, w której można upolować bilety na połączenia PKP Intercity w wyjątkowo niskich cenach. Kampania jest kontynuacją platformy „Zakochaj się w kolei na nowo” promującej od kwietnia br. wprowadzenie dynamicznego zarządzania cenami w PKP Intercity.


Zobacz również