Niewłaściwe skonfigurowanie tachografu

Tachograf w skontrolowanej ciężarówce powinien otrzymywać informacje o prędkości pojazdu z dwóch niezależnych od siebie źródeł, ale przekazywany był tylko jeden sygnał. Błąd sygnału IMS stwierdzili funkcjonariusze z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie rutynowej kontroli zestawu przewożącego towar niebezpieczny – ADR.

Na łączniku autostrady A2 z krajową „pięćdziesiątką” w pobliżu Mińska Mazowieckiego, patrol ITD zatrzymał do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiej firmy przewożono kwas solny (UN 1789) z Brzegu Dolnego do Siedlec. W trakcie kontroli tachografu stwierdzono, że nie miał on włączonego drugiego, wymaganego sygnału prędkości – IMS. Na wykonanym wydruku danych technicznych tachografu nie było informacji dotyczącej źródła drugiego sygnału prędkości pojazdu. Kontrola prawidłowości rejestrowania czasu pracy kierowcy nie wykazała jednak żadnych manipulacji i naruszeń. W tej sytuacji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika drogowego. W trakcie postępowania ustalane będzie także, czy ostatnia legalizacja tachografu została wykonana właściwie przez uprawniony serwis tachografów.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.