39-latka z Płońska padła ofiarą internetowego oszustwa. Kliknęła w link przesłany przez rzekomego kupującego, zalogowała się na fałszywej stronie do bankowości elektronicznej i postępowała zgodnie z instrukcjami oszusta. Chwilę później z jej konta zniknęły 4 tys. zł. Podczas transakcji internetowych nigdy nie trać czujności!
Mieszkanka Płońska za pośrednictwem popularnej platformy handlowej próbowała sprzedać kurtkę. Przez komunikator otrzymała wiadomość z informacją, że jej przedmiot został sprzedany. W wiadomości znajdował się link, który miała otworzyć, aby dokończyć transakcję, odebrać pieniądze. Po kliknięciu w link została przekierowana na stronę przypominającą stronę płatności bankowych. Wybrała swój bank i zalogowała się na konto. Chwilę później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za konsultanta bankowego. Mężczyzna poinstruował ją, jak rzekomo dokończyć transakcję. Kobieta postępowała zgodnie z jego wskazówkami i potwierdziła operację w bankowej aplikacji mobilnej. Wkrótce potem otrzymała powiadomienie o zleconym przelewie wychodzącym na kwotę 4000 zł. Zrozumiawszy, że padła ofiarą oszustwa, natychmiast przerwała rozmowę i zgłosiła sytuację na infolinię banku.
Policjanci apelują:
-Nigdy nie klikaj w linki przesłane przez nieznajomych – mogą prowadzić do fałszywych stron.
-Nie loguj się na strony bankowe za pośrednictwem takich linków.
-Nie podawaj swoich danych osobowych ani bankowych osobom trzecim.
-W przypadku podejrzeń natychmiast skontaktuj się bezpośrednio z infolinią banku.
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska