Oszustwo przy użyciu kodów do płatności mobilnych – 21-latek stracił 4,5 tysiąca złotych.

W ostatnim czasie coraz częściej dochodzi do oszustw za pomocą metody na BLIK, polegającej na wyłudzaniu pieniędzy poprzez komunikatory internetowe. Jedna z takich sytuacji miała miejsce w powiecie płońskim, gdzie 21-latek stracił 4,5 tysiąca złotych. Myśląc, że pomaga znajomemu, mężczyzna wygenerował i zatwierdził aż osiem kodów do płatności mobilnych.

Młody mężczyzna otrzymał za pośrednictwem popularnego komunikatora wiadomość od osoby podszywającej się pod jego znajomego. Fałszywy znajomy poprosił o pomoc finansową, tłumacząc, że chwilowo nie działa mu aplikacja bankowa, a musi pilnie zapłacić za zamówienie. 21-latek, nie podejrzewając podstępu, podał kod BLIK i zatwierdził transakcję.

Niestety, to był dopiero początek oszustwa. Fałszywy znajomy poinformował, że kod nie zadziałał i poprosił o kolejne kody, twierdząc, że ma kilka paczek do opłacenia, a wcześniejsza zapłata pozwoli mu zaoszczędzić pieniądze. Mężczyzna bez wahania przekazywał kolejne kody BLIK, zatwierdzając ich użycie. W ten sposób oszust wyłudził od niego osiem kodów, co łącznie kosztowało ofiarę 4,5 tysiąca złotych.

Po pewnym czasie 21-latek zaczął podejrzewać, że coś jest nie tak. Próbował zadzwonić do znajomego za pomocą komunikatora, ale połączenia każdorazowo były odrzucane. Zdecydował się więc zadzwonić bezpośrednio na numer telefonu znajomego. W rozmowie dowiedział się, że jego znajomy padł ofiarą ataku hakerskiego – jego konto na komunikatorze zostało przejęte, a oszust wysyłał do wszystkich znajomych wiadomości z prośbą o pożyczkę.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.