piątek, 14 maja 2021

Przeciążona betoniarka zatrzymana przez ITD

43,5 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła betoniarka zatrzymana przez patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na miejskim fragmencie drogi krajowej

43,5 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła betoniarka zatrzymana przez patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na miejskim fragmencie drogi krajowej nr 9 w Radomiu. Przy jednym z kół przeciążonej o 11,5 tony ciężarówki brakowało również nakrętek. Koło mogło w każdej chwili urwać się podczas jazdy od tak przeciążonego auta. Z powodu przekroczenia tonażu funkcjonariusze zatrzymali także wywrotkę i samochód dostawczy.

We wtorek (2 czerwca) inspektorzy ITD patrolując ulice Radomia zatrzymali trzy pojazdy z powodu podejrzenia niewłaściwej wagi. Funkcjonariusze zatrzymali czteroosiową „gruszkę” z betonem należąca do jednego z lokalnych przedsiębiorców. Ciężarówka zatrzymana do kontroli na ul. Żółkiewskiego, czyli drodze krajowej nr 9, ważyła z ładunkiem 43,5 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton. Tak duży tonaż spowodował także przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę o 10,7 tony (nacisk wynosił 29,7 tony zamiast 19 ton). W trakcie kontroli stanu technicznego betonomieszarki inspektorzy zauważyli niebezpieczną usterkę – przy jednym z kół brakowało nakrętek i były urwane tzw. szpilki. Przy tak dużym przeciążaniu auta mogło to doprowadzić w każdej chwili do urwania się koła podczas jazdy. Za degradację nawierzchni dróg i zły stan techniczny ciężarówki przewoźnikowi grozi w sumie 17 tysięcy złotych kar. Funkcjonariusze ukarali kierowcę mandatem, zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i wstrzymali niewłaściwy przewóz betonu.

Patrol ITD zatrzymał także w Nowej Woli Gołębiowskiej czteroosiową wywrotkę z nadmiarem ładunku. Ciężarówka ważyła 40,9 tony zamiast dopuszczalnych 34 ton. Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 6,9 tony spowodowało również przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,5 tony (nacisk wynosił 25,5 tony zamiast 19 ton). W tym przypadku przewoźnikowi grozi 15 tys. zł kary. Kierowca został ukarany mandatem i otrzymał zakaz dalszej jazdy do czasu doprowadzenia auta do wagi zgodnej z przepisami.

Na wagę radomskiej ITD inspektorzy skierowali też samochód dostawczy o DMC do 3,5 tony. Bus z ładunkiem ważył 5,2 tony. Kierującego ukarano mandatem i mógł odjechać z miejsca kontroli drogowej po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne auto.

P


Nasi partnerzy