Przeładowana wywrotka na ekspresowej „siódemce”

39 t zamiast dopuszczalnych 34 t ważyła ciężarówka przewożąca suchy beton. Spory nadmiar ładunku spowodował również przekroczenie dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej na drogę. Nieprawidłowy przewóz materiału budowlanego wstrzymali funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Na ekspresowej „siódemce” w pobliżu Grójca, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli czteroosiową wywrotkę z wysokimi burtami. Powodem podjęcia interwencji było podejrzenie przekroczenia dopuszczalnego tonażu. Pojazdem był przewożony tzw. suchy beton z okolic Radomia do jednej z miejscowości tuż koło Grójca. Kontrola rzeczywistej masy całkowitej i nacisków ciężarówki tylko potwierdziła, że podsypki cementowo-piaskowej załadowano zdecydowanie za dużo. Wywrotka wraz z ładunkiem ważyła 39 t zamiast dopuszczalnych 34 t. Taka masa ładunku spowodowała także przekroczenie dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej na drogę o 7,7 t. Naciski grupy dwóch osi wynosiły bowiem 26,7 t zamiast 19 t. Przeładowany pojazd jest nie tylko mniej sterowny i wydłuża się jego droga hamowania. Tak duże przekroczenia nacisków osi przyczyniają się również do szybszej degradacji nawierzchni jezdni – powstawania kolein i spękań. Oprócz tego przewóz nadmiernej ilości ładunków jest przejawem nieuczciwej konkurencji na rynku transportowym.

Inspektorzy wstrzymali nieprawidłowy transport do czasu doprowadzenia masy wywrotki i nacisków osi do stanu zgodnego z przepisami prawa. W tym przypadku oznaczało to konieczność podstawienia drugiej ciężarówki na miejsce kontroli i przeładowania na nią nadwyżki suchego betonu. Stwierdzone naruszenia skutkować będą wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika. Kara pieniężna grozi też załadowcy.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.