Punkt Obsługi Pasażerów na Pradze-Południe

Zarząd Transportu Miejskiego przeniósł się na Pragę-Południe, na ulicę Grochowską 316/320. To oznacza nie tylko zmianę siedziby, ale przede wszystkim lepszy standard obsługi pasażerów.

Praga objęta jest długofalowym miejskim programem rewitalizacji i nowe biuro ZTM jest naszym wkładem w przemiany prawobrzeżnej Warszawy. Do nowej siedziby ZTM dojechać łatwo, a najlepiej – transportem publicznym. W pobliżu, na ulicy Grochowskiej, zatrzymują się tramwaje linii 3, 6, 22, 26 oraz autobusy 125 i 135 (przystanki Bliska lub Gocławska). Do autobusów i tramwajów kursujących ulicą Grochowską można się przesiąść np. na rondzie Wiatraczna, które jest dużym węzłem przesiadkowym (dojeżdżają tu tramwaje i autobusy linii 9, 24, 123, 141, 142, 143, 145, 148, 173, 183, 188, 521, 523, 702, 704, 720, 722, 730) lub przy al. Zielenieckiej (tu natomiast jest blisko ze stacji metra Stadion Narodowy lub kolejowej Warszawa Stadion). Niedaleko jest też Dworzec Wschodni, skąd można dotrzeć do siedziby ZTM spacerem lub podjechać do przystanku Bliska 55 autobusami linii: 102, 123, 173, 202. Charakterystycznej białej bryły budynku – dawnej siedziby Polskich Zakładów Optycznych – nie sposób przegapić, bo oczy już z daleka przyciąga duży logotyp Zarządu Transportu Miejskiego.

Nowy POP

Razem z całym ZTM „przenosi się” też Punkt Obsługi Pasażerów, który do tej pory funkcjonował przy ulicy Żelaznej 61. Punkt znajduje się obok wejścia głównego, od ulicy Grochowskiej – rozpocznie działalność od 3 stycznia i będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-17.00.

Do dyspozycji pasażerów jest pięć stanowisk obsługi. Możliwe będzie m.in.: zakupienie biletu długookresowego oraz kartonikowego, wgranie tzw. e-hologramu Karty warszawianki / warszawiaka lub młodej warszawianki / młodego warszawiaka dla osób mieszkających oraz rozliczających podatki w m.st. Warszawa, wgranie na Warszawską Kartę Miejską uprawnienia do bezpłatnych przejazdów, złożenie wniosku o zwrot biletu zakodowanego na karcie, wyrobienie spersonalizowanej WKM, złożenie reklamacji od nałożonej opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu,

Punkt został przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dwa stanowiska są obniżone, tak by mogły z nich skorzystać osoby na wózkach, a dwa kolejne wyposażone w pętle induktofoniczne. Jest także dostępne stanowisko tłumacza języka migowego (PJM/SJM). Dodatkowo przy każdym okienku został umieszczony komunikat alfabetem Braille’a z informacjami o zakresie usług świadczonych na danym stanowisku.

Nie zapomnieliśmy też o potrzebach najmłodszych pasażerów. Kiedy rodzic będzie załatwiał sprawy urzędowe, dzieci będą mogły się pobawić w zaaranżowanej dla nich przestrzeni. Znajdą tam mebelki dostosowane do ich wzrostu, kolorowanki oraz lustrzany panel sensoryczny wykonany z odpornego na zadrapania akrylu. Wypukłe kopuły lustrzane pokazują zniekształcony, zabawny i interesujący widok świata.

Na ulicy Grochowskiej 316/320 znajduje się także kancelaria – będzie czynna w godz. 8.00 -16.00.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.