19. Flirt już w parku taborowym Kolei Mazowieckich

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach odbył się odbiór techniczny pierwszego pojazdu FLIRT wyprodukowanego dla Kolei Mazowieckich w ramach zamówienia na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Do końca 2020 r. do floty KM dołączyło 18 pojazdów produkcji Stadlera. Elektryczne zespoły trakcyjne ER160 kursują dziś na trasie Warszawa–Działdowo i Łowicz–Warszawa–Celestynów. 19 FLIRT po odbiorze technicznym wyjechał z hali w Siedlcach na jazdy obserwowane, a po ich pozytywnym zakończeniu został oficjalnie przekazany Kolejom Mazowieckim – spółce samorządu Mazowsza.

Nowy pojazd z pewnością ucieszy naszych podróżnych, którzy korzystają z przejazdów pociągami KM na trasie Skierniewice–Mińsk Mazowiecki. To kolejny odcinek, na którym standard podróży poprawi się właśnie dzięki wdrożeniu kolejnego pojazdu Stadlera. To oczywiście nie koniec, bo do końca roku planujemy odebrać jeszcze przynajmniej 7 pojazdów przeznaczonych do obsługi tej trasy – powiedział prezes KM Czesław Sulima.

Prezes zarządu Stadler Polska Tomasz Prejs podkreślił, że jest bardzo zadowolony, że udało się zbudować i przekazać w terminie pierwszego z 12 pojazdów FLIRT, które firma produkuje dla Kolei Mazowieckich w ramach trzeciej umowy wykonawczej. – Cały czas odczuwamy negatywne skutki pandemii, które wpłynęły na przesunięcia harmonogramów naszych projektów, ale dokładamy wszelkich starań, aby realizować zobowiązania wobec naszych klientów w terminie i zawsze z zachowaniem najwyższej jakości pojazdów – zaznaczył.

Mazowiecki przewoźnik zawart umowę ze Stadler Polska we wrześniu 2020 r. w ramach umowy ramowej z 2018 r.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.