Chciała sprzedaż kurtki. Po kliknięciu w link straciła zgromadzone oszczędności

Blisko 10000 złotych straciła mieszkanka Ostrołęki podczas robienia transakcji w ‘’sieci”, która chciała sprzedać używane kurtki za kilkadziesiąt złotych. Kobieta podczas internetowej sprzedaży kliknęła w podesłany jej link, który przekierował ją na stronę jej banku. Następnie w fałszywy formularz banku wpisała numer klienta, hasło i pin do swojego konta. Link przesłany za pomocą popularnego komunikatora miał jej posłużyć do otrzymania pieniędzy za sprzedany towar. W efekcie ostrołęczanka straciła zgromadzone wszystkie na koncie oszczędności.

Apelujemy, aby nie klikać w linki przesyłane nam poprzez wiadomości e-mali, czy za pośrednictwem sms bądź też komunikatorów internetowych pochodzące od nieznanych nam osób.

Prosimy o zachowanie rozsądku i ostrożności podczas internetowych zakupów:
– robiąc zakupy w sieci, korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
– należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
– przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
– należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie – może to sugerować oszustwo,
– jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa, należy zgłosić to policjantom,
– nie klikajmy w nadesłane linki pochodzące od nieznanych osób czy źródeł, zawsze dokładnie czytajmy, co zawierają przesłane wiadomości,
– nigdy nie podajmy danych do logowania do bankowości internetowej ani nie przekazujmy obcym kodów do płatności internetowych.

kom. Tomasz Żerański

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.