Blisko 10000 złotych straciła mieszkanka Ostrołęki podczas robienia transakcji w ‘’sieci”, która chciała sprzedać używane kurtki za kilkadziesiąt złotych. Kobieta podczas internetowej sprzedaży kliknęła w podesłany jej link, który przekierował ją na stronę jej banku. Następnie w fałszywy formularz banku wpisała numer klienta, hasło i pin do swojego konta. Link przesłany za pomocą popularnego komunikatora miał jej posłużyć do otrzymania pieniędzy za sprzedany towar. W efekcie ostrołęczanka straciła zgromadzone wszystkie na koncie oszczędności.
Apelujemy, aby nie klikać w linki przesyłane nam poprzez wiadomości e-mali, czy za pośrednictwem sms bądź też komunikatorów internetowych pochodzące od nieznanych nam osób.
Prosimy o zachowanie rozsądku i ostrożności podczas internetowych zakupów:
– robiąc zakupy w sieci, korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
– należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
– przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
– należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie – może to sugerować oszustwo,
– jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa, należy zgłosić to policjantom,
– nie klikajmy w nadesłane linki pochodzące od nieznanych osób czy źródeł, zawsze dokładnie czytajmy, co zawierają przesłane wiadomości,
– nigdy nie podajmy danych do logowania do bankowości internetowej ani nie przekazujmy obcym kodów do płatności internetowych.
kom. Tomasz Żerański