Kolejny krok do rewitalizacji linii Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce

Mazowieckie projekty w ramach programu Kolej+ wchodzą w kolejny etap. Dziś zostały podpisane umowy wykonawcze między PKP PLK a samorządem Mazowsza, który jest liderem dwóch projektów w ramach programu Kolej+. Zrewitalizowane zostaną linie Ostrów Mazowiecka–Małkinia oraz Sokołów Podlaski–Siedlce. Umowy z PKP PLK podpisała członkini zarządu województwa Janina Ewa Orzełowska.

To dwa projekty o olbrzymim znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego województwa. Jak podkreśla członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska – zrównoważony i dostępny transport bez wątpienia napędza rozwój Mazowsza. – Liczymy na to, że realizacja projektów nowych czy zrewitalizowanych linii kolejowych pozwoli lepiej wykorzystać potencjał całego regionu. To szansa na transport szybki, wygodny i przyjazny środowisku. Samorządy rozmawiają i konsultują. Starają się na bieżąco informować. To bardzo ważne, bo to przedsięwzięcie będzie mieć bezpośredni wpływ na życie każdego mieszkańca tej części regionu.

Połączenie Ostrowi Mazowieckiej z Małkinią
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka–Małkinia” został złożony samodzielnie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Zgodnie z rekomendowanym do realizacji wariantem istniejący odcinek linii kolejowej nr 34 między Ostrowią Maz. a Małkinią zostanie zmodernizowany i zelektryfikowany, a nowa łącznica pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach w Małkini. Pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Szacowane koszty projektu to ponad 297 mln zł.

Kolej pasażerska wróci do Sokołowa Podlaskiego
Władze Mazowsza kontynuują starania o przywrócenie linii kolejowej do Sokołowa Podlaskiego. Liderem projektu jest samorząd województwa, a partnerami powiat sokołowski, Sokołów Podlaski oraz gminy Sokołów Podlaski i Bielany. Wszystkie samorządy wyraziły chęć wspólnego pokrycia 15 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.

Projekt zakłada rewitalizację linii kolejowej nr 55 w jej istniejącym przebiegu oraz jej elektryfikację. Umożliwi to bezpośrednie połączenia z Warszawy do Sokołowa Podlaskiego. Pociągi pasażerskie pojechałyby do Sokołowa z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Przewidywane koszty netto inwestycji to ponad 327 mln zł.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.