Niesprawny układ hamulcowy i kierowniczy

Ciągnik siodłowy miał uszkodzony układ kierowniczy, a podpięta do niego naczepa niesprawne hamulce. Zestaw wycofano z dalszej jazdy do czasu naprawy usterek. Inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili również, że krajowy przewoźnik nie pobrał danych z karty kierowcy do tachografu w wymaganym terminie.

Na odcinku krajowej „dziewiątki” w Radomiu, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do rutynowej kontroli ciężarówkę należącą do polskiej firmy. Zestaw przewoził meble z Mielca do Ożarowa Mazowieckiego. Jego kontrola wykazała zaniedbania stanu technicznego. Inspektorzy stwierdzili w ciągniku siodłowym uszkodzony przegub kulowy w końcówce drążka kierowniczego. Z kolei na osi pierwszej i drugiej naczepy były pęknięte tarcze hamulcowe. Wykryto aż siedem pęknięć na całej powierzchni roboczej tarcz. Użytkowanie tarcz w takim złym stanie zagrażało bezpieczeństwu w ruchu drogowym – mogły rozpaść się w trakcie jazdy i zablokować koło. Kontrola wykazała również, że przewoźnik nie pobrał danych z karty kierowcy do tachografu w wymaganym przepisami prawa terminie.

Z powodu stwierdzonych usterek, inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Kierowcy zestawu ciężarowego zakazano dalszej jazdy z miejsca kontroli do czasu naprawy uchybień. Za stwierdzone naruszenia przepisów będą wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w firmie. Grożą im kary pieniężne.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.