Oszustwo na zdalny pulpit

W powiecie sochaczewskim doszło do oszustwa na zdalny pulpit. Kobieta, która zainstalowała aplikację, umożliwiła oszustowi dostęp do swojego telefonu i straciła kilka tysięcy złotych. W ramach kampanii Świadomy – Czujny – Bezpieczny przypominamy o kilku zasadach bezpieczeństwa.

Do jednej z mieszkanek powiatu sochaczewskiego zadzwonił mężczyzna i przedstawił się jako pracownik banku. Kobieta nic nie podejrzewała, bo akurat w tym banku ma konto.

W trakcie rozmowy 37-latka dowiedziała się, że miało dojść do włamania na jej konto. Później mężczyzna namówił ją do zainstalowania na telefonie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu. Oszust podszywający się pod pracownika banku przelał pieniądze z konta oszczędnościowego na drugi rachunek. Krótko po tym doszło do dwóch transakcji z wykorzystaniem kodu systemu płatności mobilnych. Kobieta straciła kilka tysięcy złotych, a do kradzieży pieniędzy doszło na jej oczach.

Ktoś proponuje Ci instalowanie aplikacji do zdalnego pulpitu? Zanim zainstalujesz, zastanów się dwa razy. Aplikacja do zdalnego pulpitu umożliwia dostęp do urządzenia, na którym zostało zainstalowane. Oznacza to, że inna osoba może mieć wgląd do naszego telefonu lub komputera, może wykonywać na nim różnego rodzaju operacje. Ma dostęp również do aplikacji bankowych, a gdy oszustowi uda się uzyskać kod do logowania, mają również pełny dostęp do zebranych środków na koncie.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.