Po 30 latach znów pojedziemy pociągiem z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy

Podpisaliśmy umowę za ponad 250 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej i budowę linii Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Roboty na 20 km odcinku kolejowym mają rozpocząć się w 2027 r. Trasa zostanie zelektryfikowana. Inwestycję, która pozwoli wznowić ruch pasażerski przeprowadzimy w ramach programu Kolej Plus.

Po ponad 30 latach planujemy wznowić ruch pasażerski na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Teraz powstanie dokumentacja projektowa, a od 2027 r., po uzyskaniu niezbędnych zgód administracyjnych rozpoczną się roboty budowlane.

Mieszkańcy północnego Mazowsza będą mieć wygodny dojazd pociągami pasażerskimi do stolicy. Na trasie Ostrów Mazowiecka – Małkinia zbudujemy trzy nowe przystanki – Ostrów Mazowiecka Południe, Niegowiec i Błędnica. Odbudujemy też perony na stacji w Ostrowi Mazowieckiej oraz na przystankach Ostrów Mazowiecka Miasto i Biel.

Inwestycje prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dokumentację wykona firma Track Tec Construction.

Mazowsze – wszystkie umowy z Programu Kolej Plus
Program Kolej Plus w województwie mazowieckim obejmuje cztery projekty. Oprócz modernizacji linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia, zaplanowano rewitalizację linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz projekt dokumentacyjny dla budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz, jako realizacja szlaku Kolei Północnego Mazowsza. Mieszkańcy Kozienic i okolic zyskają także lepszy dostęp do kolei dzięki budowie nowej ok. 23 km linii kolejowej Świerże Górne – Dobieszyn, łączącej linię kolejową Janików – Świerże Górne (nr 77) z linią kolejową Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8).

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.