czwartek, 13 maja 2021

Producent spadochronów stworzył prototyp pasów łączących komorę z pacjentem i noszami

Pacjenci z koronawirusem i innymi chorobami zakaźnymi w trakcie transportu lotniczego wymagają dodatkowych środków ostrożności. Do transportu lotniczego wykorzystywało się

Pacjenci z koronawirusem i innymi chorobami zakaźnymi w trakcie transportu lotniczego wymagają dodatkowych środków ostrożności. Do transportu lotniczego wykorzystywało się komory izolacyjne, które nie były przymocowane do noszy i stanowiły poważne zagrożenie dla transportowanych pacjentów.

Firma AIR-POL we współpracy z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym zaprojektowała i wytworzyła prototyp systemu mocowania komory izolacyjnej do noszy. Poprawi to znacznie bezpieczeństwo transportu przy utrzymaniu całkowitej szczelności komory. Projektanci AIR-POL opracowali także prototyp systemu mocowania urządzenia ECMO do podłogi śmigłowca EC 135, co także poprawi bezpieczeństwo transportu chorych.

Na prośbę przedstawicieli pogotowia lotniczego opracowaliśmy prototypowe rozwiązanie, umożliwiające mocowanie pacjenta do komory, a komorę do noszy, co znacznie poprawia bezpieczeństwo transportu, a jednocześnie utrzymuje całkowitą szczelność komory – mówi Włodzimierz Budziński, prezes AIR-POL Sp. z o.o.

Komora izolacyjna przeznaczona jest do transportu lub krótkotrwałej izolacji pacjenta. Uniemożliwia ona wymianę patogenów z otoczeniem podczas transportu ze strefy skażonej do miejsca dalszego leczenia. Komora jest wykorzystywana w wielu krajach do transportu osób chorych zakaźnie lub z podejrzeniem koronawirusa.


Nasi partnerzy