niedziela, 24 października 2021

Rusza budowa zaplecza technicznego dla pociągów

Startuje budowa zaplecza technicznego w Sochaczewie do obsługi serwisowej nowych pojazdów FLIRT Kolei Mazowieckich. Inwestorem jest firma Stadler Service Polska, która w nowym obiekcie będzie prowadziła usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT.

– Bardzo się cieszymy z uzyskania zgody na rozpoczęcie inwestycji. Dziękujemy Kolejom Mazowieckim za wsparcie w tym procesie. Zaplecze techniczne planujemy wybudować i przekazać do użytkowania w ciągu 12 miesięcy. Mamy nadzieję, że będzie to początek wieloletniej, partnerskiej współpracy z Kolejami Mazowieckimi w Sochaczewie – mówi Paweł Gręda, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.

Umowa umożliwiająca budowę zaplecza została podpisana w czerwcu 2020 r., a w marcu tego roku inwestor otrzymał pozwolenie na budowę. W ramach tej inwestycji powstanie hala serwisowa o łącznej powierzchni 2500 metrów kwadratowych, wyposażona w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, wraz z infrastrukturą torową, drogową oraz parkingiem. Będzie ona zlokalizowana na terenie istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich na granicy miasta Sochaczew i gminy Sochaczew – „Czerwonka Parcel”. W nowo powstałym zapleczu technicznym Stadler będzie wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT w poziomach utrzymania od P1 do P3, jak również naprawy bieżące. Zgodnie z umową, w przypadku zapotrzebowania zaplecze będzie można rozbudować, a zakres usług utrzymaniowych będzie mógł zostać rozszerzony o naprawy P4 lub obsługę pojazdów innego typu.

– Budowa zaplecza do utrzymania pojazdów pięcioczłonowych to kolejny etap zacieśniania współpracy Kolei Mazowieckich ze Stadlerem. Dzięki niej na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie powstanie nowoczesny obiekt do utrzymania regionalnych pojazdów kolejowych typu FLIRT. Cieszymy się, że pojazdy produkowane na Mazowszu będą również utrzymywane w tym regionie. To kolejny krok na drodze szybkiego rozwoju transportu kolejowego w naszym Województwie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.


Nasi partnerzy