Ruszają testy pierwszego pojazdu FLIRT dla PKP Intercity

Budowa pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu FLIRT dla PKP Intercity jest zakończona. Pojazd został uruchomiony, przeszedł pozytywnie testy statyczne i dynamiczne przeprowadzone na terenie zakładu Stadler Polska w Siedlcach. Wyruszył do ośrodka doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Zostanie tam sprawdzony w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pojazd przejdzie także komplet testów niezbędnych do uzyskania homologacji. Obejmują one między innymi sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa. Po uzyskaniu homologacji pojazd będzie mógł zostać przekazany przewoźnikowi. Przed przekazaniem kolejnych pociągów, dwie pierwsze jednostki z realizowanego zamówienia zostaną poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 150 000 km na każdy pojazd).

Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny FLIRT dla PKP Intercity został wyprodukowany w zakładzie Stadler Polska w ramach wartej ponad miliard złotych brutto umowy, podpisanej w sierpniu 2019 roku. W ramach tej umowy Stadler Polska dostarczy PKP Intercity 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT. Dodatkowo producent będzie świadczył usługę utrzymania technicznego floty przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.