Samochody dostawcze pod lupą mazowieckich inspektorów

89 skontrolowanych pojazdów i ponad 40 stwierdzonych nieprawidłowości – to wynik działań przeprowadzonych przez mazowieckich funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy sprawdzali rzeczywistą masę całkowitą pojazdów, ich stan techniczny oraz zabezpieczenie przewożonych ładunków. Niemal połowa busów była przeładowanych. Najcięższy dostawczak ważył 6,6 t.

W środę (16 lutego) funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu w trakcie prowadzonych działań kontrolnych zwracali szczególną uwagę na dostawczaki o dmc do 3,5 t. Sprawdzali rzeczywistą masę całkowitą pojazdów, ich stan techniczny oraz zabezpieczenie przewożonych ładunków. Podczas jednodniowych działań skontrolowanych zostało 89 pojazdów. W 43 przypadkach inspektorzy ITD stwierdzili przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą. Najcięższy z dostawczaków, transportujący cement, ważył 6,6 t. Kierowcy przeładowanych pojazdów zostali ukarani mandatami karnymi. Z miejsc kontroli mogli odjechać dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne samochody.

Nieprawidłowości funkcjonariusze mazowieckiej ITD stwierdzili nie tylko w wadze kontrolowanych pojazdów. Zatrzymali 9 dowodów rejestracyjnych m.in. ze względu na pękniętą szybę czołową, graniczne zużycie rzeźby bieżnika i widoczną metalową osnowę czy usterki układu ABS. Jeden z kierujących nie posiadał uprawnień do kierowania, w związku z czym został przekazany funkcjonariuszom Policji.

Inspektorzy ITD zatrzymali też zespół pojazdów, którym przewożony był złom. Kierujący ciężarówką nie miał jednak wymaganego w tym przypadku zezwolenia kat. V na przejazd pojazdu nienormatywnego. Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów była przekroczona aż o 6 t, a podwójna oś napędowa o 0,6 t. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a za brak zezwolenia wszczęte zostało postępowanie administracyjne.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.