45-latka padła ofiarą fałszywego pracownika banku. Straciła 8 tysięcy złotych

Płońscy policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Oszuści dzwonią do potencjalnej ofiary, informują o problemach z kontem bankowym i próbie kradzieży pieniędzy, a następnie nakłaniają do podania danych do logowania lub kodów do płatności mobilnych. Ich ofiarą padła 45-latka z pow. płońskiego. Kobieta straciła 8 tys zł.

Do 45-letniej mieszkanki pow. płońskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował kobietę, że ktoś drogą internetową, z wykorzystaniem jej danych osobowych, złożył wniosek o kredyt. „Konsultant” zapewnił, że wniosek natychmiast zostanie anulowany. Jakiś czas później 45-latka odebrała kolejny telefon, tym razem od osoby podającej się za pracownika innego banku. Od swojego rozmówcy usłyszała, że przy użyciu telefonów komórkowych logujących się w różnych miejscach na terenie kraju, ktoś próbował wykonywać transakcje na jej koncie. Zaniepokojona sytuacją kobieta zgodziła się na zaproponowane jej przez „doradcę klienta” rozwiązania, w tym założenie dodatkowych zabezpieczeń na koncie bankowym. Musiała tylko postępować według jego instrukcji i potwierdzać dyspozycje kodami bankowymi. Zmanipulowana przez oszusta 45-latka trzykrotnie podała mu kody do płatności mobilnych i zatwierdziła przelewy na łączną kwotę 8 tys. zł. Fałszywy pracownik banku zapewniał ją, że pieniądze wrócą na jej konto w ciągu 15 min. Po zakończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że została oszukana.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.