Listopadowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity

Przed nami ostatnia korekta obowiązującego rocznego rozkładu jazdy pociągów. Zmiany wejdą w życie w niedzielę 7 listopada 2021 roku i będą obowiązywać do 11 grudnia br. Warszawę z Poznaniem połączy nowa para pociągów, a wszystkie dzienne pociągi łączące Radom z Warszawą pojadą najkrótszą i najszybszą trasą.

W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest zapewnienie optymalnego kursowania pociągów na liniach kolejowych, na których będą prowadzone prace modernizacyjne. 7 listopada 2021 roku wejdzie w życie ostatnia z nich.

Dodatkowe połączenie Poznania i Warszawy
Pociąg EIC Lech zapewni dodatkową możliwość porannego dojazdu z Poznania do Warszawy (od 8 listopada) oraz popołudniowego powrotu ze stolicy (od 7 listopada). Skład będzie wyruszać o godzinie 7:00 ze stacji Poznań Główny i po 3 godzinach dotrze do Warszawy Centralnej. W drogę powrotną pociąg będzie startować o 17:38, docierając do stolicy Wielkopolski o 20:38. Będzie to jedno z najszybszych połączeń na tej trasie.

Krótsza podróż z Radomia do Warszawy
Pod koniec sierpnia br. otwarta została zmodernizowana linia nr 8 na odcinku Warka – Radom, dzięki czemu część pociągów wróciła na najkrótszą trasę między Warszawą a Radomiem. Dzięki kolejnym zmianom na linii nr 8 dołączą do nich składy IC San relacji Warszawa – Przemyśl – Warszawa i TLK Nida relacji Warszawa – Kielce – Warszawa, kursując od 7 listopada przez Warszawę Służewiec, Piaseczno i Warkę. Dzięki temu wszystkie dzienne pociągi łączące Radom z Warszawą pojadą najkrótszą i zarazem najszybszą trasą.

Zmiany w różnych częściach Polski
Trwają prace na linii nr 2, przez co kursujące z i do Terespola pociągi IC Niemcewicz i IC Starzyński będą mieć od 29 listopada skróconą relację do trasy Warszawa – Łuków – Warszawa. Dojazd do stacji Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Chotyłów, Małaszewicze, Terespol zapewnią autobusy komunikacji zastępczej.

Ze względu na kolejny etap prac na Łódzkim Węźle Kolejowym i prowadzone w nocy prace na linii nr 14, pociąg IC Karkonosze będzie kursować zmienioną trasą na odcinku Łódź – Wrocław. Z Łodzi Fabrycznej do Wrocławia pociąg pojedzie przez Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Lubliniec, Opole i Brzeg. Zaś w kierunku Łodzi trasa od Opola będzie przebiegać przez Gliwice, Zabrze, Chorzów Batory, Katowice, Zawiercie, Częstochowę i dalej do Łodzi Fabrycznej.

Kontynuacja przyjętych rozwiązań
Ze względu na utrzymanie podobnego zakresu prac inwestycyjnych prowadzonych na liniach kolejowych kontynuowane będą niektóre rozwiązania wprowadzone 29 sierpnia br. Nadal połączone będą relacje wybranych pociągów. Dotyczy to m.in. pociągów pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą kursujących trasą zmienioną przez Iławę Główną oraz składów kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem, które będą połączone z wybranymi pociągami do/z Łodzi Fabrycznej lub do Wrocławia. Połączone relacje pociągów zwiększają możliwość bezpośrednich podróży.

Trzy pociągi kursujące z i do Gdyni, łączące Bydgoszcz z Łodzią – TLK Doker, IC Hutnik, IC Sukiennice nadal będą jeździć przez Pabianice. W związku trwającymi pracami na linii nr 3 na odcinku Kutno – Łowicz Główny, kursujący z i do Łodzi pociąg TLK Kociewie w dalszym ciągu będzie mieć skróconą relację do trasy Gdynia – Włocławek – Gdynia

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.