Pilne
  • Wybory wygrane w I turze: Warszawa - Rafał Trzaskowski *** Płock - Andrzej Nowakowski *** Grodzisk Mazowiecki - Tomasz Krupski *** Ciechanów - Krzysztof Kosiński *** Płońsk - Andrzej Pietrasik *** Mińsk Mazowiecki - Marcin Jakubowski *** Piaseczno - Daniel Putkiewicz *** Otwock - Jarosław Margielski *** Pruszków - Piotr Bąk *** Przasnysz - Łukasz Chrostowski *** Sierpc - Jarosław Perzyński *** Żyrardów - Lucjan Chrzanowski                Wybory wygrane w I turze: Warszawa - Rafał Trzaskowski *** Płock - Andrzej Nowakowski *** Grodzisk Mazowiecki - Tomasz Krupski *** Ciechanów - Krzysztof Kosiński *** Płońsk - Andrzej Pietrasik *** Mińsk Mazowiecki - Marcin Jakubowski *** Piaseczno - Daniel Putkiewicz *** Otwock - Jarosław Margielski *** Pruszków - Piotr Bąk *** Przasnysz - Łukasz Chrostowski *** Sierpc - Jarosław Perzyński *** Żyrardów - Lucjan Chrzanowski

Z Płocka i Sierpca pociągiem nad morze

Po 25 latach wrócą bezpośrednie pociągi z Płocka i Sierpca do Trójmiasta. Sprawne przejazdy pociągów będą dzięki pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica. Na przebudowę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.

Od grudnia podróżni z Sierpca, Rypina, Brodnicy i Grudziądza zyskają bezpośrednie połączenie z Trójmiastem i Katowicami. Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta. Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe.

Na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Podróż z Płocka do Gdyni wyniesie około 5 godzin. Zyskali także kierowcy – dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo – drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa. Wartość remontu na odcinku Sierpc – Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.

W latach 2017-2020 PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku. Dzięki wymianie nawierzchni na 24 przejazdach kolejowo – drogowych wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wyłącz adblocka!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Utrzymujemy się wyłącznie z reklam. Wesprzyj nas, wyłączając je.