47,6 tony zamiast dopuszczalnych 34 ważyła wywrotka przewożąca glinę. O półtorej tony za duży był też nacisk pojedynczej osi napędowej ciężarówki z przewożonymi podkładami aluminiowymi. Naruszenia stwierdzili inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.
W czwartek (7 marca), na ekspresowej „ósemce” w Radziejowicach (powiat żyrardowski) patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał wywrotkę przewożącą glinę z Warszawy do Mszczonowa. Powodem interwencji było podejrzenie przekroczenia tonażu. Ciężarówkę skierowano zatem na wagi inspekcyjne. Wywrotka z ładunkiem ważyła 47,6 t zamiast dopuszczalnych 34 t. Za duża masa przewożonej gliny spowodowała także przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej na drogę o 10,8 t. Naciski wynosiły bowiem 29,8 t zamiast dopuszczalnych 19 t. To przyczynia się do szybszej degradacji nawierzchni dróg – powstawania kolein i spękań.
Tego samego dnia, na ekspresowej „ósemce” w Żabiej Woli (powiat grodziski), ten sam patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał samochód ciężarowy z podpiętą przyczepą. Zespół pojazdów wykonywał krajowy przewóz 80 płyt aluminiowych – podkładów pod drogę. W tym przypadku tonaż był przekroczony o niespełna 1 t. Za duży o 1,5 t okazał się również nacisk pojedynczej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę. Wynosił on 13 t zamiast przepisowych 11,5 t.
Oba transporty wstrzymano do momentu usunięcia stwierdzonych naruszeń. Oznaczało to konieczność przeładowania przewożonych towarów na inne pojazdy podstawione na miejsce kontroli. Wobec przewoźników drogowych zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.